Waarom een professionele uitstraling belangrijk is voor je zaak

Het is een topsport, dat ondernemen. Je moet niet alleen in je zaak werken, maar ook aan je zaak. Als je niet aan je zaak werkt, zullen klanten wegblijven. En dat kan niet je bedoeling zijn, toch?
Of je nu net start met je zaak, of al een tijdje ‘in de wiggel’ bent: Het blijft iets dat je in de gaten moet houden. Welke indruk geef ik mijn potentiële en ideale klanten zodat ze contact met me opnemen? Besteed je hier geen aandacht aan, dan zal je al snel veel opbrengsten laten liggen.

Opbrengsten laten liggen? Dat wil zeggen dat je je doelen niet (of vele later) zal halen, je moeite kan hebben het hoofd boven water te houden, met ondernemersstress als gevolg. Het plezier van het ondernemen veranderd al snel in een eeuwige struggle. De kans is groot dat je alle kansen aangrijpt om toch wat geld in het schuifje te krijgen en dat je zo dingen begint te doen die je helemaal niet graag doet.

Een professionele uitstraling zorgt er voor dat je tot 70% meer klanten aanspreekt. En niet zomaar klanten, maar je ideale klanten. Want ze zien aan je uitstraling of je bij hen past. Heb je bijvoorbeeld een exclusief product of exclusieve dienst, maar heb je een website die je zelf gemaakt hebt? Dan zal je klanten aantrekken die je exclusief product niet waarderen.

 

Aanwezig zijn op het internet

Beperk je je tot een Facebook- of Instagrampagina met je zaak? Dan laat je enorm veel potentieel liggen. “Ja maar al mijn klanten zitten toch ook op Facebook of Instagram?” Klopt volledig. Maar je zal hen niet genoeg vertrouwen kunnen geven met enkel je pagina op social media. Je potentiële klanten komen je tegen op social media. Ze zijn benieuwd en gaan toch even op zoek naar je website om te kijken of je betrouwbaar bent. Maar dat geeft geen resultaat. Ze zoeken dus maar verder naar een andere leverancier die wel betrouwbaar is.

 

Een professionele uitstraling

Je potentiële klanten hebben slechts 7 seconden nodig om een indruk te vormen over jou en jouw bedrijf. Dat wil zeggen dat ze al na 7 seconden hebben beslist of jij met je bedrijf aansluit bij hun verwachtingen. We hebben het dan niet over je product of dienst. Maar over je waarden, normen, visie, … Ben je bijvoorbeeld een schoonheidsspecialiste en straalt jouw website rust uit? Dan zullen klanten al snel merken dat ze bij jou terecht kunnen voor rust en ontspanning. Dat lijkt logisch, maar hoe je dat vertaald naar je website laat je best uitvoeren door een professionele webdesigner. Zij weten wat de trends van vandaag zijn en zetten zich dagelijks in om de juiste sfeer bij de juiste onderneming te zetten.

Het tipje van de ijsberg

Wat de bezoeker van je website ziet, is slechts het tipje van de ijsberg. Een website is veel meer dan de pagina’s vullen met je content en klaar. Denk maar aan je SEO structuur, je metagegevens, je koppelingen, je URL-mapping, je meetbaarheid voor zoekmachines, je UX-design, … Er komt dus heel wat bij een website kijken wat je niet meteen ziet. Daarnaast kan je website ook een echte Lead-machine voor je zaak zijn. Je kan trechters maken zodat je klanten volledig begeleid worden naar het aankopen van je diensten of product. Je webdesigner kan deze trechter omzetten in een traject op je website.

 

Een professioneel e-mailadres

Werk jij nog met een gmail- of hotmailadres voor je zaak? Je geeft je klanten dan de indruk dat je eerder iemand bent die wat voor en na bijklust in je bedrijfje. Ze verwachten dan ook een goedkope aankoop bij je te kunnen doen. Wil je serieus genomen met je zaak en niet enkel de koopjesjagers bereiken? Dan heb je een professioneel e-mailadres nodig.

 

Zwakste schakel

Je bent maar zo sterk als de zwakste schakel. En dat is ook zo met je bedrijf. Je mag gerust de beste schilder zijn uit de verre omstreken. Als je uitstraling dat niet toont, zal je nooit aan nieuwe klanten kunnen tonen dat je ook effectief de beste schilder bent. Je zal eerder die ‘charlatan’ zijn die beweert dat hij de beste schilder is. Zorg er voor dat je uitstraling dus professioneel is en dat op alle vlakken. Trek de lijn door in gans je uitstraling.

 
 

Wie ben ik om je dat te vertellen?

Ik ben Stijn, oprichter en bezieler van Fat Fish. Reeds 7 jaar zet ik me dagdagelijks in om ondernemers professioneel naar buiten te laten komen en hen te helpen groeien. Ik ben de Squarespace Expert en Authorized Trainer bij uitstek binnen de Benelux. Toch kies ik er bewust voor me enkel te richten op zelfstandigen en KMO’s met minder dan 20 man personeel. Onder deze ondernemers zitten enorm veel talenten en ik wil dat ook zij professioneel naar buiten kunnen komen en hun passie met de buitenwereld kunnen delen.

Ben jij klaar om tot 70% meer klanten te bereiken?

Benieuwd naar hoe jij tot 70% meer klanten kan bereiken? Ik overloop het graag met je. Boek gerust een vrijblijvende afspraak in om het samen te bekijken.

Vorige
Vorige

Hoe meer opdrachten binnen halen in de bouwsector

Volgende
Volgende

*Gastblog door Wellnez Atelier* Onze website als vaste schakel naar onze klanten toe.